23. oktober 2009

HILSEN FRA ISRAEL


Denne jenta heter Hanna Muren, og synger sin egen sang på Hebraisk og Engelsk.
Hennes glade stemme og naturtalent måtte jeg dele med dere.

For meg er det en sterk opplevelse å være i Israel. Etterhvert som ordene og bokstavene begynner å bli kjent, får jeg mer med meg av det som tales om på gatene og i butikkene.
Å lese i Bibelen mens jeg bor her i Jerusalem er helt spesielt.
Her ser jeg bort på gaten der David i sin tid overvant filisterne.

Går jeg i 10 minutter, ser jeg gamlebyen et steinkast unna.
Nå er det Shabbat, og alle hilser hverandre "Shabbat Shalom"-
Guds fred over Shabbaten.

Så vil jeg ønske dere God helg.
Legg merket til hva som skjer med dette landet, det forteller hvor vi er i endetiden.

Sal 125:2
Rundt omkring Jerusalem er det fjell, og Herren hegner om sitt folk fra nå av og til evig tid.

Hilsen Irene איירין

2 kommentarer:

Kjerstin sa...

Den var flott og spredte masse glede i hjertet!! :D

Irene sa...

Ja jeg blir ikke lei av denne skjnne jenta.Hils dine små og store Kjerstin. Shalom