31. oktober 2009

IISRAEL OVERSMØMMES AV REGN, OG ALLE GLEDER SEG



Jeg har vert på reise i landet noen dager, og da regndråpene kom på bussvinduet, var det stor begeistring i bussen.
Siden har lyn og torden buldret og bråket over laandet i ett kjør. Det kom like mye vann på en dag, som på en måned til vanlig.

Jeg som er fra Bergen, får jo høre at det er jeg som har det med meg. ;-)
Det litt morsomme er at det er virkelig her jeg er nå, i Telmond, det har regnet mest.
Heldigvis skal vi slippe å ha skylda for regnet. Men flott er det. Blomster og gress spretter frem overalt på jorder og i hager, og den nydelige duft i luften etter regnbyene er ubeskrivelig.

Dette fører tankene inn på på han som sier om seg selv: " Jeg er livets vann. Den som tror på meg, skal aldri mer tørste."

Vann er uunnværlig. Vann er helse, vokster,rensemiddel og dagsnødvendig for hvert menneske.
Jesus, livets vann er uunnværlig for hvert menneske i tid og evighet.

Shalom "Kol tov"( de beste ønsker) fra Irene

1 kommentar:

Anonym sa...

Så flott at regnet kom!! Ja, visst skal våre komme med sitt mektige regn også til Israel. rakk og lov, og fortsatt godt opphald. Hilde&meg taler og synger på Godøy søndag kl 5. ;-) Gudrun