7. desember 2009



Adventstida er for mange ei tid i skyggelandet. I et land meg høye fjell og dype daler må det bli slik. Mens vi venter på soloppgangen kan vi glede oss over solen i hjertet. Jesus varmer vårt indre hver dag. Hans løfter om nærhet og kraft er ikke tomme ord, for vi opplever at det er sant.

Bruk advents tiden til å lytte til budskapet i de fine julesangene, og ta deg tid sammen med små og store. Det er beste måten å bruke tiden på.
Til slutt en liten sang som sier mye

Livet kan være både solskinn
Og det kan være skyer iblant.
Du har nok sikkert også opplevd
At små og store gleder forsvant.
Men om din hverdag er grå
Så lytt til meg og forstå:
Det finnes en som kan gi lys
på den vei hvor du skal gå.
KOR:
Jeg har en sol som aldri forsvinner,
Jeg har en sol som er her inne
Jeg har et lys Jesus er hans navn.
Han gir meg liv. Han varmer mitt indre.
Lyset fra ham skal alltid skinne.
Han er min sol, ingen er som han.
(A. Børud)

VELSIGNET ADVENTSTID ØNSKES DEG FRA
MARIT OG IRENE

Ingen kommentarer: